Moje tohtoročné fitness ciele

Áno, áno, je mi jasné, že toto je asi tá najotrepanejšia januárová téma. Nový rok, nové predsavzatia. Každoročne si v januári dávame nové ciele, ktoré sa potom snažíme usilovne plniť prvé 3-4 mesiace. Občas trošku poľavíme s ospravedlnením, že v lete to doženie na čerstvom vzduchu.

Leto na čerstvom vzduchu skôr strávime grilovaním, než podávaním športových super výkonov, na jeseň sa do tréningovej rutiny vrátime už len ťažko, no a začínať s niečím v zime? Nebláznite, veď to sa už neoplatí… Za celý rok sme sa teda neposunuli ani o krok. Tento rok to už ale chcem urobiť inak!

Čítať ďalej

Reklamy

Čo je to tá svalovica

Po každom novom cviku zažívate rovnakú bolesť svalov a neviete, či je správne pokračovať v tréningu? Je svalovica pozitívnym signálom progresu? A dá sa nejako zmierniť?

Po vykonaní cviku, na ktorý vaše svaly nie sú zvyknuté, dochádza k menším trhlinám v svalových vláknach. Práve preto máte svalovicu, inak povedané svalovú horúčku alebo zápal. Bolesť cítite preto, že tieto trhlinky podráždili nervové zakončenia a váš receptor vnímania. Svalovicu preto prežívate vždy, keď sú svaly „poškodené“. Nezamieňajte si ju však za svalové kŕče.

Čítať ďalej

Bez chuti do jedla organizmus neprospieva

Pravidelne cvičíte a dávate si pozor na to, čo zjete? Mali by ste si strážiť aj zloženie živín, najmä vtedy, keď vám jesť až tak veľmi nechutí. Jednou z hrozieb pri športovaní je nechutenstvo do jedla.

Príčina nechutenstva je častokrát vyvolaná fyzickými či psychickými poruchami, ktoré zásadne ovplyvňujú príjem potravy. Za nechutenstvom môže stáť obyčajné prechladnutie, ale aj celiakia či rôzne potravinové alergie, zápcha a črevné problémy, rastúce zuby, stres, depresia, liečenie, bolesť alebo psychické problémy.

Čítať ďalej

Aktívne športujete? Venujte svojim kĺbom dostatočnú výživu

Ak ste začiatočník a rozhodli ste sa vhupnúť do cvičenia rovnými nohami, treba sa mať na pozore. V organizme, ktorý nie je zvyknutý na záťaž, trpia kĺby. Rovnako aj vtedy, ak športujete aktívne a pravidelne ich namáhate. Akú starostlivosť kĺbom treba dopriať?

Bolesťou kĺbov podľa európskych štatistík trpí takmer štvrtina obyvateľov, ktorí s nimi prežijú dve dekády svojho života. Milovníkov pohybu najčastejšie trápia kolenné kĺby, ktoré sú najväčším a najzložitejším kĺbom v ľudskom tele.

Čítať ďalej

História kreatínu, jeho funkcie, výhody a vedľajšie účinky

Kreatín je jednou z látok, ktorá, predovšetkým medzi športovcami, je jednou z najviac diskutovaných a užívaných v rámci podpory výsledkov tréningu. Pomáha zlepšiť silu, zvýšiť výkon, zrýchliť nárast svalovej hmoty a regenerácie organizmu.

Mnoho začínajúcich športovcov sa zaoberá otázkou čo je to kreatín. Kreatín je prirodzene sa vyskytujúci guanidín (odvodená zlúčenina syntetizovaná z aminokyselín arginín, glycín a metionín). Viac než 95 percent z celkového obsahu kreatínu v ľudskom tele sa nachádza v kostrovom svalstve, pričom približne jedna tretina v čistej forme. Enzýmy potrebné pre syntézu kreatínu sa nachádzajú v pečeni, pankrease a obličkách. Kreatín sa dostáva do svalov prostredníctvom krvného obehu.

Čítať ďalej